Grete Roede Ernæring

Sunn og variert mat er viktig for helse og trivsel. Et variert kosthold bidrar til at du får i deg de næringsstoffene du trenger. Spis grønnsaker, frukt og bær, grove kornprodukter og fisk, og begrens mengden med bearbeidet kjøtt, rødt kjøtt, salt og sukker. Sammen med fysisk aktivitet kan et riktig kosthold bidra til å redusere risikoen for utviklingen av en rekke livsstilssykdommer. Ofte kan små endringer ha stor betydning for helse

ORIGINAL_lang
Siden 1974 har kvinner og menn kunnet gå ned i vekt med Roede- metoden. I løpet av alle disse årene har fokuset vært å gå ned i vekt på en sunn måte, først og fremst ved hjelp av et sunt kosthold, men også med stort fokus på fysisk aktivitet.

Roede- metoden består i dag av fire pilarer- de fire M’ene

Matglede – kostholdet består av sunn og god mat som hele familien liker.
Mosjon –
 all bevegelse er av det gode og vil hjelpe deg med å gå ned i vekt og bli der
Motivasjon og mestring –
 vi jobber med øvelser som hjelper deg til økt bevissthet
Medmennesker –
 det er lettere å gå ned i vekt sammen med andre 


På Roede- kurs kan du gå ned inntil en kilo i uken!

Vi hjelper deg å finne et kosthold som passer for deg og motiverer deg til å bevege deg mer. Kombinasjonen god og sunn mat i riktig mengder, sammen med fysisk aktivitet er det som skal til for en god og sunn vektreduksjon og for et varig vekttap.

Du vil lære nye vaner du kan leve med.

Det er ingen kortvarig kur, der raske resultater kommer av at man unngår å spise variert eller erstatter mat med pulver og piller. Slike kurer gir ingen læring av nye sunne vaner. På kurs hos oss får du personlig oppfølging slik at du kan gjøre endringer som passer for deg.

Kurslederen er der for å støtte deg og motivere deg til en lettere og sunnere livsstil!

Din kursleder veileder deg og hjelper deg å ta kontrollen slik at du blir sjef over situasjonen.

Når er neste Roede kurs? Trykk HER

 

 

Utviklet av: Skar Webutvikling - Designet av: Furore design og kommunikasjon