Body and mind

Her finner du timer hvor fokus er på sammenhengen mellom bevegelse og pust, kropp og sinn.


Pilates

Rolig time med spesielt fokus på stabilisering og styrketrening for kjernemuskulatur. Her for du innføring i grunnprinsippene med å trene pilates. Treningen er skånsom og kan passe godt for personer som har rygg, nakke- og skulderplager.


Pilates øvet

Videreføring av pilates gjennom mer avanserte øvelser. Bruk av utstyr som stor ball og strikk. Passer for deg som har trent på Pilates 1 nivå en stund, og ønsker mer avanserte øvelser og utvikling i Pilates treningen.


Pilates mix

Øvelser fra Pilates og pilates øvet som utføres med strikk, toning ball og/eller stor ball.  Timen passer for deg som har trent noe Pilates tidligere.


Yoga

Denne timen passer for nybegynnere så vel som øvede. Timen baserer seg på de mest grunnleggende øvelsene/asanaene brukt i Hatha Yoga. Vi holder en rolig tilnærming til øvelsene, noe som gir deg god nok tid til å komme inn i stillingen på en trygg og stabil måte. Du får veiledning hvis nødvendig.
Timen starter med enkle øvelser for oppvarming av pust og åndedrettsystem. Deretter følger grunnleggende øvelser for oppvarming av ledd, før vi gjennomfører noen solhilsener for å skape bedre flyt mellom øvelser og pust. Deretter gjennomføres enkle yogastillinger for ulike muskelgrupper, før timen til slutt avsluttes med avspenning.
En introduksjon til yoga som passer for deg som er ny til yoga.Klassen består hovedsaklig av yogastillinger (asanas), pusteøvelser (pranayama), meditasjon og avspenning. Timene er tuftet på prinsipper fra Integral yoga.


Yoga Mindful

Denne klassen bygger på prinsipper fra klassisk hatha yoga (meditasjon, pranayama og asanas), med en tilnœrming fra mindfulness (oppmerksomt nœrvœr) der tilstedevœrelse i nuet og kontakt er essensielt. Samtidig integreres aspekter fra Yin Yoga, der posisjoner holdes 3-5 minutter med større fokus på å hengi seg til kroppen og pusten der den er i øyeblikket, og hvor Buddhistisk psykologi*og Buddha’s åttedelte vei er en underbyggende tilnœrming (I motsetning til Patanjali Sutras i andre yoga klasser). Denne timen passer også godt for deg som er nybegynner, og har et roligere tempo enn klassisk yoga I.


Yoga Varm

Varm yoga praktiseres i et rom som er varmet opp til ca 30 grader gjennom infrarød varme. Ved hjelp av varmen slipper muskelspenninger lettere, og du kan oppleve å kunne bevege deg dypere inn i stillingene. Timen består av en et fullverdig program av asanas (yogastillinger), med foroverbøyde,- bakoverbøyde,-roterte, -og oppnedstillinger. Vi vil starte timen med oppvarming, gå videre til mer aktive stillinger og avslutte med noen stillinger som vi holder over litt lengre tid. Det er en fordel å ha gjort litt yoga tidligere, men instruktør tilrettelegger for den enkelte. Hver time vil også inneholde pusteøvelser (pranayama) og avspenning (yoga nidra).


Yoga Sterk

En time der vi utfører asanas som glir over i hverandre i takt med pusten. Her vil du lære flere stillinger og tempoet er litt høyere. Stillingene varierer fra gang til gang gjerne med et tema som for eksempel hjerteåpnere eller foroverbøyde stillinger. Avsluttes alltid med liggende veiledet meditasjon. Passer for deg som har trent litt yoga fra før.

 

Utviklet av: Skar Webutvikling - Designet av: Furore design og kommunikasjon