Pilates

Pilates er en treningsform som utfordrer stabiliserings-muskulatur rundt mage- og rygg. Treningen er veldig skånsom, og passer godt for personer som har rygg, nakke- og skulderplager. Det er fokus på pusteteknikker under treningen, for å øke effekt av øvelser samt at man får inn et avspenningsaspekt i treningen. Det er tett oppfølging av instruktør for å sikre at øvelsene utføres korrekt. Vi anbefaler at du melder deg på en prøvetime dersom du ikke har kjennskap til Pilates fra tidligere. Dette for å sikre at du får et best mulig utbytte av øvelsene før du deltar på de ordinære timene på timeplanen.

Kort og greit om Pilates:

  • Egen treningsform og styrketrening.
  • Trening for kropp og sjel, body mind work out.
  • Bygger opp og styrker kroppens kjernemuskulatur.
  • Treningen er effektiv, konsentrert og avspennende, med fokus på rygg og mage.
  • Bygger opp den indre støttemuskulatur, slik at en lærer og bære kroppen best mulig.
  • Effektiv trening fordi en jobber detaljert og konsentrert, ingenting overlates til tilfeldighetene- alle øvelsene gjøres på en bestemt måte.
  • Det er viktigere å gjøre øvelsene på en korrekt måte, enn at de gjøres med stor motstand eller med mange repetisjoner
  • Forståelse og forbedring av kroppens oppbygging.

10 gode grunner til å trene Pilates

  1. Flat og veltrent mage
  2. Lang og slank muskulatur
  3. Flott holdning
  4. Forebygger skader
  5. Øker sirkulasjon og minsker spenninger
  6. Bedre balanse og fleksibilitet
  7. Øker kroppsbevisstheten
  8. Øker konsentrasjonsevnen
  9. Forbedrer fysiske og psykiske prestasjoner
  10. Økt selvtillit! ”Etter ti økter vil du merke forskjellen, etter tjue vil du se forskjellen, og etter tretti vil du ha en helt annen kropp” Josef Pilates

Utviklet av: Skar Webutvikling - Designet av: Furore design og kommunikasjon