Pilates

Pilates er en treningsform som utfordrer stabiliseringsmuskulatur rundt mage- og rygg. Treningen er skånsom, og passer godt for personer som har rygg-, nakke- og skulderplager. Det er fokus på pusteteknikker for å øke effekten av øvelsene, samt som et avspenningsaspekt i treningen. Du får tett oppfølging av instruktør for å sikre at øvelsene utføres korrekt. Vi anbefaler at du melder deg på en prøvetime dersom du ikke har kjennskap til Pilates fra tidligere, slik at du får størst mulig utbytte av de ordinære timene på timeplanen.

Kort og greit om Pilates:

  • Egen styrketreningsform for kropp og sjel
  • Treningen er effektiv, konsentrert og avspennende, med fokus på rygg og mage.
  • Bygger opp støttemuskulatur, slik at en lærer og bære kroppen best mulig.
  • Alle øvelsene gjøres på en bestemt måte, med pust og bevegelse tilpasset hverandre.
  • Fokus ligger på korrekt utførelse av øvelsene, heller enn at de gjøres med stor motstand eller flest mulige repetisjoner
  • Tilstedeværende trening som retter seg mot kroppsbevissthet og økt konsentrasjonsevne

”Etter ti økter vil du merke forskjellen, etter tjue vil du se forskjellen, og etter tretti vil du ha en helt annen kropp” Josef Pilates

Utviklet av: Skar Webutvikling - Designet av: Furore design og kommunikasjon